joi, 12 iulie 2012

Life Marketing Strategy

Uneori in viata de zi cu zi ne dam seama ca multe lucruri sunt formate unele din altele de aceea ma voi opri putin asupra conceptului de marketing. Un concept care poate fi universal aplicat in toate domeniile vietii chiar si in viata isasi. As spune ca sta chiar la baza dezvoltarii societatii si evolutiei. Sa lne referim acum chiar la viata in sine. Cum ne marketam viata? Trebuie sa raspundem mai intai la intrebarea esentiala: Ce inseamna marketingul?
Cea mai scurta definitie a marketingului ar fi aceea de a "sastisface nevoile in mod profitabil". Mergand mai departe cu acesta paradigma a definirii marketingului observam ca toate actiunile noastre in viata sunt orientate spre a ne satisface nevoile cat mai bine. Dupa Kotler, sunt 5 puncte principale care stau la baza activitatii de marketing. sa observam cum se transpun acestea in viata si comportamnetul nostru de zi cu zi.
  1. Conceptia de productie - inseamna preferinta consumatorilor pentru produsele la preturi scazute
  2. Conceptia de produs- consumatorii sunt focusati pe obtinerea acelor produse care ofera cea mai inalta calitate si satisfactie
  3. Conceptia de vanzare - eforturi sustinute de promovare pentru cresterea vanzarilor
  4. Conceptia de marketing - presupune identificarea nevoilor si dorintelor consumatorilor si satisfacerea acestora mai bine decat o face concurenta
  5. Conceptia de marketing social - indeplinirea cat mai buna a asteptarilor etice ale societatii in care firma actioneaza. Implicarea sociala si initiativa in solutionarea problemelor societatii
 Sintetizand cele 5 puncte si extrapoland in sfera vietii fiecaruia dintre noi putem emite urmatoarea judecata:

Intotdeauna in viata cautam sa obtinem cat mai multe avantaje, confort si putere cu eforturi si sacrificii minime dublate de un grad minim de riscuri asociate, sau evitarea acestora in totalitate. Permanenta zbatere de a evolua, de a fi apreciati profesional si social, de a fi superiori celorlati, ne determina sa ne autopromovam atat folosind calitatile noastre intrinseci veridice cat si recurgand adesea la un intreg "arsenal" de masti si ipostaze artificiale care nu ne reprezinta dar care trebuie sa fie publicizabile.
Nu in ultimul rand dorinta noastra de a fi pe placul celorlalti, de a-i conduce, de a fi preferati in toate contextele in care actionam si activam, de a fi considerati model de urmat - adevarati lideri, ne determina sa adoptam ipostaza implicarii sociale, a grijei fata de ceilalti, a salvatorului care vine cu solutii si expertize oferite cu altruism celorlalti.

Plecand la inceput de la o definitie comerciala a marketingului, in sfarist, ajungem la o definitie existentiala a marketingului  pe care indraznesc sa o incerc aici:

Marketingul nu este altceva decat un set de manevre si strategii pentru a trai cat mai mult, cat mai bine si rasunator in scopul de a nu sucomba niciodata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu