marți, 26 septembrie 2017

Sahul bolsevic

Jucam o partida de sah intr-o cafenea in weekend-ul care tocmai a trecut. Langa masa mea se aflau doi barbati, unul in jur de 60+ iar celalalt mult mai tanar. In timp ce eram concentrat pe situatia nu tocmai usoara in care ma aflam, imi este atrasa atentia de o frantura din conversatia celor doi care devenise destul de aprinsa:
35+: -...si atunci da-mi voie sa te intreb: de ce este Maresalul Antonescu considerat criminal de razboi?
60+: -pentru ca asa l-au judecat evreii rusi bolsevici care au format tribunalul si au ocupat tara prin ordinul de tradare a Regelui Mihai de Romania care le-a oferit-o cadou...
35+: Bine, bine asta a fost atunci dar acum? De ce este in continuare considerat la fel?
60+: Pentru ca in esenta nu s-a schimbat nimic de atunci si pana acum, ba din contra, am fost si suntem condusi tot de aia...
35+: Cum adica? In 1989...
60+: In 1989 agentii schimbarii au fost descendentii directi ai bolsevicilor autentici de care vorbeam: Ilici-Iliescu dupa cum il stie lumea, Neulander-asa il chema pe Roman de fapt-, Stolojinsky sau Stolojan, Isaar sau isarescu dupa cum il stie lumea, Asztalos- Magureanu director SRI car de ani, Bercovici sau Berceanu si cativa mari romani tradatori acoliti si catzaliti ai astora cum e Basescu si Nastase...
35+: Aha, inteleg...
60+: N-ai inteles nimic!...
.............................................................................
Eu am ramas intepenit cu degetele inclestate pe Regele meu de plastic de pe tabla de sah, eram constient ca situatia nu ma avantajeaza...
Aveam de ales: sa continui sa joc in situatia in care eram, sa imi recunosc cu demnitate infrangerea la momentul potrivit sau sa ma foiesc intentionat pe scaun si sa lovesc pe dedesubt intr-un picior al mesei, pentru ca a piesele sa se rastoarne, astfel incat sa cer cu demnitate si onoare rejucarea partidei, ca un adevarat rege...de plastic...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu