luni, 20 iulie 2009

"Imi fac doar datoria"

S-a incheiat si aceasta saptamana dar nu fara un eveniment care ne priveste pe cei mai multi. Vineri dimineata eram in zona centrala a Bucurestiului , mai exact la Universitate. Ajunsesem in Bucuresti si trebuia sa ma prezint la o intalnire importanta in zona. Dupa ce am dat cateva ture interminabile in cerc in cautarea aurului (locsor de parcare), cu putin "noroc" care s-a dovedit mai apoi a fi ghinion, intru in locul proaspat eliberat de o masina...
Dupa aprox. 20 de min, ma inotrc la masina si...frrrrrrrrrrrrrrrrrrr fluiericea bodyguardului legii...
Am incercat sa port o discutie cu politistul respectiv si sa ii vorbesc despre inexistenta locurilor de parcare in zona...
Mi s-a raspuns sec ca isi face doar datoria si daca am ceva de reclamat, sa dau primaria in judecata: "Eu imi fac doar datoria/cu parcarea-i primaria..." Pai daca omul isi face datoria...ce sa ii mai zici...are si el servici, familie,e criza, trebuie sa fie constincios si pana la urma, datoria e in folosul cetateanului, asa ne-au invatat la scoala ca suna declaratia de principii a politiei...E interesant acest binom filosofico-metafizic cu puternice conotatii de slogan comercial de fier, obsesiv de enervant si frustrant "imi fac doar datoria" care iti suna in buzunarele tale ori de cate ori iti dai seama ca trebuie sa platesti o amenda injusta in multe situatii, care, impreuna cu toate contributiile tale la statul de drept romanesc se transforma in bani la buget pentru...
E interesant, pentru ca are rolul unui scut din fier masiv care ne indobitoceste de fiecare data exact in acelasi mod robotic si friguros. E interesant cat de mult seamana cu "nu stiu, nu-s din Bucuresti".
Sunt adeptul statului si nu al anarhiei dar nu al statului parsiv,hiclean si sfidator care iti fura din buzunare cu forta sub protectia legii, lege prost inteleasa chiar de insusi maria-sa statul. Cand interzici ceva, ofera si alternative viabile in schimb ca sa iti atingi intra-adevar scopul legislativ, as spune eu. Stiti ce spune statul la noi in tara? "Da-mi mie banii tai (taxe, impozite), castigati de tine, ca eu sa iti fac parcari, autostrazi, spitale, scoli"...
Oare chiar asa o fi?
Nu mi se pare corect sa scoti in strada la vanatoare de amenzi oamenii legii pentru ca e criza (si nu sunt bani la buget) dar tu sa nu asiguri locuri de parcare in zona. E aiurea, e un comportament aberant, incalificabil, contradictoriu, jignire la adresa contribuabilului si folosirea legii impotriva cetateanului cat si sfidarea ei. Unde e rolul nobil al politsitului de a oferi sprijin si indrumare, solutii si consultanta si bla bla bla bla bla cetateanului? De ce nu conlucreaza cu primaria la gaseirea solutiilor de parcare in folosul contribabilului? De ce se aduc bani la buget pentru palta salariilor prin metodele acestea "demne" de un stat de drept si european prin excelenta cum este Romania? Daca stau bine sa ma gandesc, solutia mi-a fost oferita chiar daca in mod involuntar si inconstient de acel domn politist:
Sa dau in judecata primaria! Ne bagam?

P.S: Astept doritori sa facem o asociatie a "Parcatorilor ilegali care vor sa intre in legalitate" cu ajutorul careia sa ne cerem drepturile in instanta si prin care sa obligam toti primarii care promit triplarea locurilor de parcare ba chiar amenajarea de parcari supraterane pe "n" nivele inconjurate cu multa verdeata si flori frumoase,bla bla bla bla, sa-i obligam, sa isi respecte promisiunile prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila, in caz contrar, sa fie amendati de aceiasi politie care ne da noua amenzi pt ca punem botul la minciunile lor electorale de fiecare data, sa-i obligam sa demisioneze, sa-i obligam sa invete sa foloseasca fondurile europene, sa-i obligam sa...
Kip in taci!!!

Un comentariu:

  1. vreau si eu sa intru in asociatia parcarilor ilegale::))deci te sustin shefu::))

    RăspundețiȘtergere